Reestdalcitroen

De laatste hand is gelegd. Een aantal deelnemers waren tot aan gisteravond nog druk bezig (zeg maar gerust: te strijden) om een en ander af te maken. Maar ik heb zelf vanavond de laatste hand gelegd, de laatste puntjes op de i, terwijl de expo vandaag eigenlijk al begonnen is. Alleen een extreem oplettende toeschouwer zal het verschil zien, (lees: niemand).
Het Reestdal is in 1 dag weer veranderd in een moeras en dat na een prima zomer waarin er zelfs goed gehooid kon worden, dat is niet ieder jaar het geval. Het levert in ieder geval prachtige weerspiegelingen op van het werk wat buiten geëxposeerd is; een ‘kadootje’ noemde een deelnemer het.. (nou zo ervaarde ik dat zelf gisteravond zeker niet toen ik als een soort Reestdalcitroen in een knalgele vissersregenjas stond te knuppen aan mijn draadjes.. Maar het is klaar! Af. Done). Een enkeling is de spiegeling overigens juist kwijt geraakt! Doordat het water van de Reest nu ineens zo hoog staat is het werk er als het ware ‘in’ gaan hangen in plaats van er boven. Tja.. das ook de natuur..

Vandaag zijn er al aardig wat mensen geweest die de mooie route langs het werk hebben gelopen en daarover ook echt enthousiast waren (en over het werk wat binnen hangt en in containers te zien is natuurlijk ook). Leuke gesprekken gehad met interessante mensen en mooie verhalen gehoord. Dat is het doel van dit gebeuren! Alleen jammer dat ik zelf nog niet echt de kans heb gezien om zelf rond te lopen en alles goed te bekijken. Nog 1 nachtje slapen. Kom je ook? Kaplaarsjes mee :-)


PS 1: de wandelpaden zijn droog hoor!
PS 2: ik zag dat ik eigenlijk toch een waterpas mee had moeten nemen

Reacties

Populaire posts van deze blog

Ergens beginnen en heeeel ver terug gaan

De ware identitijd.?!