Ergens beginnen en heeeel ver terug gaan


Hallo allemaal..!

Hier mijn eerste berichtje op dit nieuwe blog. Dit blog zal vooral gaan over werk wat ik maak maar ook wat ik meemaak (ook buiten het werkproces om) en dingen waarvan ik denk wat ook interessant is voor jou! Ik zal mijn weg nog moeten vinden op dit blog, maar ik verwacht dat dat wel snel zal gaan..

Het project waarmee ik momenteel bezig bent, is een onderdeel van de expositie 'Reestzin'; een kunstproject waar in een kleine 30 semi-professionele kunstenaars (dat klinkt beter dan 'amateur-') vind je niet?
Voordat het project überhaupt begonnen was, zei iemand tegen mij: daar MOET jij wel aan mee doen! Dit is jouw geboortegrond! En dat heb ik gedaan en dat is dus precies waar het over gaat. Mijn wortels liggen hier wel heel diep in de oevers van de Reest. Ik ben er trots op dat mijn familie hier 'altijd' al woonde; voor zover ik het kan terugzoeken valt dit te bewijzen tot het jaar 1754. Maar daarover later meer. Eerst maar eens een beeld van het werk wat ik begin september ga plaatsen bij de Reest als onderdeel van het grote geheel.



Om nu niet meteen alles te verklappen laat ik eerst iets zien van het proces. De foto toont een kopie van een van de oude geboorte-aktes die ik gebruik in het kunstwerk. Omdat ik het net iets te flets van kleur vind heb ik een laag thee aangebracht (gewoon Earl Gray van de AH eigen merk :-) Dit geeft het gewenste effect: de aktes zijn oud en bruinig maar deze kleur verdwijnt een beetje na het kopiëren, vandaar deze actie.




Reacties

Populaire posts van deze blog

De ware identitijd.?!