Deeltijd kunstenaar

Gisteravond hebben de 'Reestzin-mensen' samen gegeten en met een klein groepje zijn we daarna even rond gelopen omdat we natuurlijk razend benieuwd waren naar elkaars werk. We (dwz een aantal, in groepen) hebben elkaar kunnen volgen in het proces en elkaar daarna de hele zomer eigenlijk niet meer gezien of echt gesproken, laat staan waar ieder uiteindelijk op uit is gekomen en/of wat het resultaat is van dat proces! Nieuwsgierig dus! We hadden het over het kunstenaarschap in het algemeen, ik zei dat ik me eigenlijk geen kunstenaar voel, want ik vind het eigenlijk een ‘way of life’, als je begrijpt wat ik bedoel. (Ben ook ooit bij de academie afgewezen. Heeft misschien daarmee te maken, haha het is toch nog goed gekomen). In ieder geval zei T., waarmee ik het er over had, dat ze daar wel een hele mooie term voor wist: deeltijd kunstenaar. Goeie! Dat geldt voor mij sowieso meer dan een ‘echte’ kunstenaar :-) Wel een mooie term, gaat voor veel beeldend kunstenaars of muzikanten sowieso op omdat meestal de kost niet verdiend kan worden met alleen maken van kunst of muziek. De meesten hebben er wel een baan of handeltje bij, of geven les, workshops of cursussen of zo. Dus ja, ik denk wel dat veel mensen Deeltijd Kunstenaar zijn. Maar eigenlijk denk ik dat het meer is in hoeverre je je kunstenaar voelt, doet, denkt en leeft. En dat kan volgens mij niet in deeltijd ;-) 




Reacties

Populaire posts van deze blog

Ergens beginnen en heeeel ver terug gaan

De ware identitijd.?!