Lijsten en oude documenten

Nog een paar weekjes en dan is het zover, dan gaat project 'Reestzin' van start. Er wordt door iedereen al druk geflyerd en posters opgehangen. Als het goed is legt iedereen de laatste hand aan de kunstwerken, zo ik ook. De lijsten die ik maak zijn (bijna) klaar, er moet nog een testopstelling gemaakt worden en dan eigenlijk hopen op veel wind (sorry jongens) zodat ik zeker weet dat de boel mooi recht op blijft staan. Het alleroudste document wat ik nodig heb van mijn voorvader van vóór 1740 heb ik vooralsnog niet kunnen vinden (in het Historisch Centrum in Zwolle). Het staat maar op één site vermeld en dat is van de Historische Vereniging Avereest, dus het wordt nog even spannend of ik het nog op tijd kan bemachtigen. Anders wordt het een plan B voor dat deel van het werk; ik heb er wel al een vaag idee over maar ik hóóp natuurlijk een origineel document te kunnen vinden. Het gaat om de geboorte-akte (zie ook mijn blog Reestgenen van 17 juli) maar inmiddels ben ik zover dat IEDER document wat ik in handen kan krijgen waar deze beste man op vermeld staat welkom is. Kunst is concessies doen :-). Ik vermoed dat het in het archief van het kerkje van Oud Avereest nog te vinden moet zijn, maar op dit moment weet ik eigenlijk nog niet eens waar ze überhaupt het archief bewaren, of wie er over gaat en dergelijke. Dus er is nog even werk aan de winkel. 
Voor mij krijgt het een spannend staartje..




Reacties

Populaire posts van deze blog

Ergens beginnen en heeeel ver terug gaan

De ware identitijd.?!