Check your habitat

Het schijnt een verschijnsel te zijn: overal geweest te zijn behalve in je eigen directe omgeving. Daarmee bedoel ik natuurlijk niet zomaar wat rondsjouwen, want dat deed en doe ik in onze eigen directe omgeving graag en veel. In de winter kan ik bijvoorbeeld ook gewoon in het Reestland lopen met de honden, dan is er (bijna) geen vogel die zich verstoord voelt. Ik bedoel eigenlijk meer de (semi-) toeristische dingen in je eigen omgeving. Ik weet natuurlijk dat ze er zijn, maar het is letterlijk zoo dichtbij dat je ze op de een of andere manier nooit doet of bezoekt. Tenminste ik niet. Ik wil best maar het komt er nooit van. 
Laatst ging er een collega stoppen met werken. Ze kreeg van ons collega's een boek met daarin van ieder een pagina waarop je een aantrekkelijk uitje kon zetten uit je eigen omgeving. Ik kwam uit op het ooievaarsstation in De Wijk. Zelf hebben we twee ooievaarsnesten waarvan eentje bewoond, maar in de Lokkerij ben ik nog nooit geweest! Het leek me in ieder geval wel leuk voor iemand uit Twente :-)
Eenzelfde soort ervaring had ik bij aanvang van het kunstproject 'Reestzin'. Ik geloof (of had het gevoel) dat ik echt de enige was van al die mensen die de wandelroute door het Reestdal nog nooit had gelopen! Ik wist zelf niet zo goed of ik dat nu raar moest vinden of niet. Maar ik denk dat het meer mensen overkomt...





Reacties

Populaire posts van deze blog

Ergens beginnen en heeeel ver terug gaan

De ware identitijd.?!